fbpx

תקן ISO 9001 

נחשב לראשוני התקנים שהוא מאגד שורת תקנים וניהולי איכות חשובים בתעשיות, חברות ובארגונים רבים. תשאלו אם כן מה זה “ניהול איכות”, התשובה היא שניהול איכות, אלו תהליכים בכול סוג של עבודה שהם מסודרים לפי עובדים בארגון.

את התהליך לקבל ולהיות מוסמך לתקן ISO 9001:2015, ניתן לעשות בתהליך שהוא פשוט ודי קל שתואם את הצרכים של כול ארגון. על מנת לפשט את התהליך נציג לפניכם במאמר זה מידע רלוונטי בנושא התקן עצמו ואת השלבים להשגת תו תקן ISO 9001:2015.

כיצד מקבלים הסמכה ממכון התקנים לתקן ISO 9001?

התקן נפסק על ידי הארגון הבינלאומי לתקינה ומדי כמה שנים הוא נבחן מחדש ומעודכן לפי התנאים. המטרה הנעלה והחשובה של תקן ISO 9001, היא להבטיח שמוצר של כול ארגון, והשירותים שהוא מעניק יהיו מותאמים לדרישות האיכות והבטיחות של כול לקוח פוטנציאלי ואף מעליהם. לצורך ההדגמה, ארגון שמייצר ומשווק אוהלים להשכרה, על מנת שיקבל את התקן, יהיה צריך לעמוד בתנאים שמבטיחים בטיחות ואיכות תקינה במוצר כמו בד שהא איכותי ונוגד בעירה ועוד.

עקרונות ניהול איכות

להלן מספר עקרונות שעליהם מבוסס תקן ISO 9001 לניהול איכות:

מיקוד בלקוח- הארגון צריך להבין את הצרכים של הלקוח ואת הצורך מהשירות או המוצר, התהליכים שבארגון, חשוב שיתנו מענה מקסימלי לצרכים, וישאפו לספק לו מעבר למה שהוא ציפה מהמוצר.

מנהיגות מנהלתית- ההנהלה היא שקובעת את המדיניות, מוכרחה להיות עקבית ואיכותית. עליה מוטלת עליה האחראיות לבצע בדיקות מדי תקופה כדי להבטיח את היישום של הבטיחות והאיכות בארגון באופן קבוע.

התייחסות תהליכית ומערכתית- הפקה מכול התהליכים שמתרחשים בתוך הארגון כמו לדוג’ בכול מחלקה, סנכרון של תהליכים ובניה של יחסי גומלין שהם למטרת ייעול של הפעילות בארגון ועם זאת קבלה של כול תוצאה אפקטיבית שמותאמת למטרה בארגון.

האוצר האנושי– טיפול מסור כדרך קבע באנשי הארגון. רתימה של כול עובד לתהליך ומשימה שיגרמו לו להרגיש שותף מלא וחיוני ארגון.

שיפור על דרך קבע– בדיקה של כול תהליך מדי זמן מה, ניתוח של כול הנתונים, למידה והסקה של מסקנות על מנת לשפר ולייעל תהליך מדידה ושיפור שאמורים להיות מאוחדים בכול הפעילויות של הארגון.

קבלה של החלטות– ההחלטות של הנהלת הארגון יהיו תמיד מבוססות על לימודים של נתוני אמת וניתוחים מושכלים.

היחס עם הספקים– בנייה של מערכת יחסים שמבוססת על הישגים לטובה של כול צד.

תקן ISO 9001:2015 הוא הגרסה הכי נכונה לזמן זה של תקן האיכות משנת 2015. הראשונה היית ה ב- 1987. התקן מבוצע על ידי מיליון ארגונים במאה שבעים מדינות ברחבי העולם. מיליארדי צרכנים בכול העולם מכירים בחותמת הגלובלית שמחייבת איכות מרבית ורואים בה סמל הכרחי עבור כול מוצר ושירות.

על מה נדבר במאמר זה

כדאי לדעת !

בואו נדבר בוואצאפ
1
צריכים עזרה ?
צריכים עזרה ? לחצו כאן ונוכל לדבר ישירות בוואצאפ
Call Now Button